User experience w działalności biura podróży
User experience można przetłumaczyć jako “doświadczenia użytkownika” – są to więc odczucia i doświadczenia klienta przy kontakcie z Twoją marką. Często jest ona doceniana i wybierana przez klienta właśnie dzięki tym pozytywnym doświadczeniom – ma to więc ogromne znaczenie i często jest tym, co może wyróżnić Cię wśród konkurencji.
Czym może być "user experience" w biurze podróży?
Czym może to być w przypadku biura podróży? Na przykład przyjemnym dla oka projektem strony internetowej czy intuicyjnym i łatwym poruszaniem się po stronie w poszukiwaniu informacji. Istotny jest także kontakt z Twoimi pracownikami. W Skaleo zwracamy uwagę na jedną, bardzo istotną kwestię – jak ułatwić klientowi życie, szczególnie na etapie kupowania wyjazdu.
User experience: jak ułatwić klientowi proces zakupu?
“Kłody pod nogi” o jakich pisaliśmy w poprzednim akapicie to wszystko to, co może sprawić, że klientowi nie będzie się chciało kupić Twojej wycieczki. Może to być problem komunikacyjny, np. niezautomatyzowany kontakt z klientem; może to być niechęć do tradycyjnych przelewów, czy brak czasu na wypełnianie papierowych umów i szukanie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej na wyjazd. Twoim zadaniem jest postawić się w sytuacji klienta, który danego dnia może być zmęczony lub zirytowany. Szybkie, wygodne zapisy na wyjazd mogłyby zdecydować o wyborze Twojego biura. Więcej na ten temat pisaliśmy dla Was w tym wpisie 🙂
Jak zadbać o dobre doświadczenie Twoich klientów?
Zautomatyzowanie pracy biura podróży jest udogodnieniem nie tylko dla Ciebie, ale przede wszystkim dla Twoich klientów. Jak wygląda doświadczenie klienta zamawiającego wyjazd w sposób zautomatyzowany? Może zapisać się o dowolnej godzinie, przez siedem dni w tygodniu. Wystarczy, że kliknie przycisk “rezerwuj” przy wybranym wyjeździe, a otworzy się niewielka tabelka z danymi do wypełnienia. Zaznacza wymagane zgody, decyduje się na opcjonalne ubezpieczenie turystyczne, otrzymuje umowę i polisę na maila, a następnie opłaca wyjazd za pomocą bramki płatności. W tym momencie otrzymuje wiadomość SMS potwierdzającą uczestnictwo i może wracać do swoich zajęć.
Tak prosta rzecz jak zautomatyzowanie zapisów w Twoim biurze może zdecydować o pozytywnym “user experience” klienta, a co za tym idzie, na decyzję o zakupie Twojego wyjazdu 🙂