Ubezpieczenie od rezygnacji: kto tego potrzebuje?

Według przepisów każde biuro podróży organizujące wyjazdy musi zaproponować klientowi zakup ubezpieczenia od rezygnacji. Zazwyczaj organizatorzy nie są przychylnie nastawieni do dodatkowych obowiązków przy prowadzeniu biura, jednak proponowanie ubezpieczeń od rezygnacji może mieć także swoje jasne strony. Czym właściwie jest takie ubezpieczenie? Kto może na nim skorzystać?

Czym właściwie jest ubezpieczenie od rezygnacji?

Ubezpieczenie rezygnacji jest samodzielnym ubezpieczeniem, które nie wchodzi w skład ubezpieczenia turystycznego na wyjazd. Zapewnia bezpieczeństwo finansowe w przypadku wyjazdów planowanych z wyprzedzeniem. Dzięki niemu w razie konieczności rezygnacji lub przerwania wakacji klient nie traci pieniędzy, które przepadną w wyniku odwołania całej wycieczki, rezerwacji czy biletu. Nie ubezpiecza jednak w przypadku odwołania wyjazdu przez organizatora – w takiej sytuacji to biuro powinno oddać pieniądze klientom. Po pandemii Covid-19 klienci są szczególnie świadomi faktu, ze wypadki losowe, takie jak choroba czy ważne wydarzenia mogą się zdarzyć, dlatego tego typu ubezpieczenie cieszy się obecnie rosnącą popularnością.

Czy ubezpieczenie od rezygnacji jest obowiązkowe?

Nie, ubezpieczenie od kosztów rezygnacji jest dobrowolne. Decydują się na nie w szczególności osoby, które kupują wycieczkę z dużym wyprzedzeniem czasowym. Polisą można objąć praktycznie każdy typ wyjazdu, a jej cena zależy od ceny wycieczki oraz wybranych dodatków. Zintegrowanie zakupu ubezpieczenia z zakupem wycieczki przez bramkę płatności może być ogromnym atutem Twojego biura podróży.

Jak możesz na tym skorzystać?

Pierwszym problemem, jaki napotykają organizatorzy w przypadku wdrażania ubezpieczenia od rezygnacji na swój wyjazd jest duża ilość tzw. “papierkowej roboty”. Tutaj z pomogą może przyjść automatyzacja procesu rezerwacji. Dzięki temu zapisy, umowy, płatności, składki TFG i zakup ubezpieczeń odbywają się za pomocą kilku kliknięć myszki. Klient może kupić ubezpieczenie od rezygnacji oraz turystyczne razem z zakupem wycieczki. Cały proces jest wygodny i intuicyjny, a klient na pewno doceni oszczędność czasu i nerwów przy zakupie wakacji w Twojej firmie. Co ważne, Ty jako organizator nie tylko oszczędzasz czas, ale i inwestujesz. Umowa z firmą ubezpieczeniową zintegrowana z Twoim systemem rezerwacji pozwala Ci na pobieranie prowizji od każdego ubezpieczenia kupionego w Twojej firmie.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do lektury artykułu o sprzedaży ubezpieczeń przez system rezerwacji 🙂

tel: (+48) 572 195 794

email: biuro@skaleo.pl

ul. Rybałtów 12 /40
02-886 Warszawa

NIP: 9512501715