Marketing w biurze podróży - bomba z opóźnionym zapłonem?

Skuteczny marketing jest filarem rozwoju firmy, szczególnie w tak niestabilnych czasach. Po kryzysie związanym z pandemią biura podróży powinny zadbać o rozwój marketingu swojej marki, nawet jeżeli nie przyniesie to natychmiastowych efektów. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie w poniższym artykule.

Czym właściwie jest ta bomba z opóźnionym zapłonem?

Wielu przedsiębiorców inwestuje w marketing tylko na początku działalności lub nie inwestuje w ogóle. Zazwyczaj powód jest prosty – nie widzą żadnych efektów. Prowadzenie marketingu w biurze podróży to żmudny i długi proces, warto jednak nie rezygnować po krótkim czasie. Stałe zaangażowanie w ten proces przyniesie efekty dopiero po dłuższym okresie i pozwoli Ci wynieść się ponad konkurencję. Dlatego właśnie nazywamy to bombą z opóźnionym zapłonem.

Czy w takim razie jest sens zaczynać od nowa?

Jak najbardziej. Im szybciej, tym lepiej – pamiętaj, że na efekty będziesz musiał trochę poczekać. Im później zaczniesz, tym później przyjdą rezultaty 🙂 Ale jeżeli Twoje biuro podróży istnieje na rynku już jakiś czas, inwestycja w marketing na pewno mu nie zaszkodzi. Nowi klienci, zaistnienie w social mediach czy umocnienie pozycji marki to tylko niektóre z efektów, jakimi będziesz mógł się pochwalić.

Czy w takim razie jest sens zaczynać od nowa?

Jak i w każdym aspekcie prowadzenia biura podróży – i tutaj ogranicza Cię jedynie własna kreatywność i chęć rozwoju. Jednak w nowoczesnym biurze obowiązkowo powinieneś skupić się na rozwoju marketingu internetowego. Na czym to polega? Poniżej podajemy kilka przykładów.

  • Postaraj się zaistnieć w social mediach – na Facebooku i Instagramie. Jeżeli to możliwe, twórz filmiki na TikToku. 
  • Dbaj o regularne dodawanie wartościowych treści i kontakt ze swoim odbiorcą. 
  • Oferuj klientom za darmo specjalistyczną wiedzę, w formie webinarów, ciekawie napisanych artykułów, podcastów czy live-ów. Tylko w ten sposób możesz pokazać im jakość swojej marki.
  • Branżowa grupa na Facebooku – odpowiednio poprowadzona może zrzeszyć nawet kilkanaście tysięcy osób zainteresowanych Twoją branżą!
  • Automatyczna obsługa e-mailowa zainteresowanych, która pozwoli Ci automatycznie powiększyć liczbę kontaktów.

Rozbudowany artykuł o pomysłach na marketing w nowoczesnym biurze podroży prezentowaliśmy w tym wpisie.

tel: (+48) 572 195 794

email: biuro@skaleo.pl

ul. Rybałtów 12 /40
02-886 Warszawa

NIP: 9512501715