Marketing w biurze podróży - poznaj cztery nowoczesne strategie!
Dzisiejszy marketing musi podążać za duchem czasu, inaczej znacznie straci na skuteczności. Jest to szczególnie ważne teraz, w czasach kryzysu branży turystycznej, ponieważ obecnie mniej osób decyduje się na wyjazdy zagraniczne. Poniżej przedstawiamy zestawienie czterech ciekawych metod na nowoczesny marketing w biurach podróży.

Metoda nr 1
Branżowa grupa na Facebooku
Założenie grupy na Facebooku zajmuje krótką chwilę i niewątpliwie jest łatwe i intuicyjne. Odpowiednio poprowadzona grupa branżowa może zrzeszyć nawet kilkanaście tysięcy osób o podobnych zainteresowaniach. Daje to możliwości ogromnych zasięgów, które znacznie przewyższają zasięgi na podobnym fanpage’u. W konsekwencjo dochodzi do tego stałe zainteresowanie osób z branży, związane z poczuciem elitarności. Reasumując – założenie branżowej grupy na Facebooku to łatwe zadanie, które może istotnie wpłynąć na marketing biura podróży.

Metoda nr 2
Dzielenie się wiedzą i automatyczna obsługa mailowa osób zainteresowanych
Na rynku istnieje obecnie duży wybór aplikacji do prowadzenia mailingu, co daje wiele nowych możliwości. Za pomocą specjalistycznych funkcjonalności możesz dzielić się wiedzą z klientem. W tym czasie automatycznie powiększa się Twoja lista kontaktów. Automatyczna obsługa mailingowa pozwala także na zostawianie klientom darmowych treści (np. artykuł, e-book itp.), co pozwala biurom podróży powiększyć zasięgi dzięki większej liczbie adresów e-mail w bazie.

Metoda nr 3
Marketing na Instagramie i Tik Toku
Teraz, oprócz Facebooka koniecznością jest założenie firmowego konta na Instagramie. Pozwala to dzielić się z klientem filmami i zdjęciami z codziennego życia. Oprócz wstawiania zwykłych postów nie można zapomnieć o relacjach, czyli tzw. story, a także o rolkach (reels). W tym miejscu nie wypada nie wspomnieć o kolejnym ważnym kanale marketingowym, jakim jest Tik Tok. Odpowiednio zaprojektowane relacje, rolki i posty na Instagramie i Tik Toku pozwolą na stały kontakt z klientem i budowanie zasięgów. Są to bezsprzecznie obowiązkowe pozycje dla wszystkich, którzy stawiają na nowoczesny marketing w biurze podróży.

Metoda nr 4
Budowanie zasięgowych filmów na portalu YouTube
Filmy na YouTube są kolejną doskonałą metodą marketingową, ponieważ działają na wyobraźnie potencjalnych klientów – piękne widoki i emocjonujące kadry są szczególnie istotne w branży turystycznej! YouTube na dodatek może być też zaczepieniem dla nowych kontaktów. Tutaj warto wspomnieć o kierowaniu z portalu prosto na listy mailingowe. Reasumując, jest to doskonały sposób na zdobycie grona nowych klientów.