Sześć sposobów na wykorzystanie pandemii do rozwoju biura podróży

Pandemia koronawirusa zrewolucjonizowała rynek turystyczny. Branża przeżyła ogromny kryzys, wiele biur upadło, a podróżowanie po świecie stało się znacznie utrudnione. Niektórzy jednak wykorzystali sytuację na swoją korzyść, ponieważ wbrew pozorom dzięki pandemii powstało także wiele nowych możliwości. Przedstawiamy listę sześciu sposobów na wykorzystanie pandemicznych ograniczeń do rozwoju biura podróży.

1. Ograniczenie kosztów stałych po pandemii

Przeniesienie pracy biur podróży do sieci pozwoliło na znaczne ograniczenie kosztów stałych, takich jak czynsz za wynajem czy pensje pracowników. Dla wielu przedsiębiorców praca zdalna okazała się niespodziewaną zmianą na lepsze, gdy sprzedaż wycieczek przeniosła się do Internetu. Automatyzacja sprzedaży, dostępna między innymi w Systemie Skaleo, umożliwia jednoczesne obsłużenie dowolnej liczby klientów. Zakup wycieczki, podpisywanie umowy, a nawet zakup ubezpieczenia odbywa się zdalnie. Pozwala to na znaczne usprawnienie pracy biura podróży, a także pozyskanie większej liczby klientów.

2. Możliwość darmowej rezerwacji grupowych biletów lotniczych z odroczoną datą płatności

Dostosowując się do obecnej sytuacji, część linii lotniczych poszło na rękę organizatorom wycieczek wprowadzając możliwość darmowej rezerwacji biletów z późniejszą datą płatności. Umożliwia to ewentualne odwołanie wyjazdu bez konsekwencji finansowych, jeżeli wycieczka się nie sprzeda. Biura podróży mogą dzięki temu zająć się bezpieczną sprzedażą, mimo niesprzyjających warunków.

3. Możliwość rezygnacji z kasy fiskalnej

Jeżeli firma zdecyduje się na rezygnację z rozliczania w gotówce, równocześnie może zrezygnować z kasy fiskalnej. Wiąże się z tym oszczędność czasu i pracy, przede wszystkim w postaci żmudnego rozliczania paragonów. Przeniesienie rozliczeń i księgowości do sieci to kolejny z trendów, który zdecydowanie ułatwia życie organizatorom turystyki w czasach pandemii.

4. Nowe trendy w turystyce po pandemii

Czas pandemii wprowadził nowe trendy w turystyce – coraz więcej ludzi decyduje się na podróże lokalne. Celem podróżujących staje się również zadbanie o swoje zdrowie i kondycję psychiczną po trudnych latach pandemii. Dlatego właśnie wielu z nich decyduje się na urlopy w centrach wellness, SPA lub uzdrowiskach. Nowe trendy to nowe możliwości, które mogą się przyczynić do rozwoju biura podróży w post-pandemicznych warunkach.

5. Wzrost popularności aktywności na świeżym powietrzu

Spędzanie więcej czasu w czterech ścianach spowodowało, że coraz więcej klientów decyduje się na aktywności na świeżym powietrzu. Zimowe skitoury czy narty biegowe, letnie wyprawy rowerowe, konne, wspinaczkowe lub żeglarskie – to tylko kilka z przykładów sportów, które cieszą się obecnie rosnącym zainteresowaniem. Jest to więc szansa dla wielu biur podróży, które zajmują się organizacją tego typu aktywnych wyjazdów.

6. Wzrost popularności ubezpieczeń od rezygnacji

Innym udogodnieniem jest rozpowszechnienie ubezpieczeń od rezygnacji, które pozwalają na bezkosztowe odwołanie wyjazdu w razie zachorowania na koronawirusa. Przy stale zmieniających się zasadach podróżowania za granicę i ciągłym ryzyku otrzymania pozytywnego wyniku testu, zakup ubezpieczenia od rezygnacji wydaje się koniecznością. Biura turystyczne, które zdecydowały się połączyć sprzedaż wycieczek ze sprzedażą ubezpieczeń od rezygnacji mają także szansę na dodatkowy zarobek. Taką możliwość wprowadził dla swoich klientów również System Skaleo, który od niedawna oferuje możliwość podpisania umowy z firmą Allianz.

tel: (+48) 572 195 794

email: biuro@skaleo.pl

ul. Rybałtów 12 /40
02-886 Warszawa

NIP: 9512501715