Mimo niewątpliwych utrudnień czas pandemii zaoferował także wiele możliwości. Nowa sytuacja spowodowała zmianę trendów i potrzeb klientów. Niektóre biura podróży zmieniły (czasem niemal całkowicie) profil działania swojej firmy, docelowych klientów lub charakter wycieczek. Dzięki temu nie tylko utrzymały się na rynku, ale wiele z nich obróciło sytuację na swoją korzyść. Po krótkim dołku ich sprzedaż dynamicznie podskoczyła. Które biura podróży zdołały utrzymać się na powierzchni?
Po wielu miesiącach lockdownu rodzice nie oszczędzają na wyjazdach dziecięcych i młodzieżowych. Wielu z nich martwi się o prawidłowy rozwój swoich pociech. Zamknięte szkoły i brak możliwości spotkań z rówieśnikami, a także wiele godzin spędzanych przed ekranami mogło mieć realny wpływ na życie dziecka. Wyjazdy młodzieżowe zapewniają możliwość dobrej zabawy i aktywnego wypoczynku, a także dają rodzicom możliwość chwili wytchnienia od dzieci.
Po wielu miesiącach lockdownu rodzice nie oszczędzają na wyjazdach dziecięcych i młodzieżowych. Wielu z nich martwi się o prawidłowy rozwój swoich pociech. Zamknięte szkoły i brak możliwości spotkań z rówieśnikami, a także wiele godzin spędzanych przed ekranami mogło mieć realny wpływ na życie dziecka. Wyjazdy młodzieżowe zapewniają możliwość dobrej zabawy i aktywnego wypoczynku, a także dają rodzicom możliwość chwili wytchnienia od dzieci.
Kolejny nowy trend to wyjazdy krajowe, które nie są ograniczone restrykcjami, a także nie grożą obowiązkową kwarantanną po powrocie. Polacy na nowo odkryli zalety własnego kraju, który oferuje wspaniałe możliwości, zarówno latem, jak i zimą. Narty, górskie wędrówki, sporty wodne czy rowery przeżywają w Polsce prawdziwy renesans. Coraz więcej Polaków decyduje się na wyjazdy lokalne i aktywny wypoczynek w gronie rodziny.
Po rewolucji turystycznej, jaką okazała się pandemia koronawirusa, jedynym rozwiązaniem okazało się dopasowanie do nowych trendów. Prawdziwy rozkwit przeżywa obecnie turystyka medyczna i wellness, gdyż częsty cel wypraw to przede wszystkim poprawa kondycji psychofizycznej po trudnych miesiącach pandemii. Wielu turystów decyduje się na urlop w centrach SPA, wellness czy uzdrowiskach. Nowe trendy to także między innymi ekopodróże, geocaching czy podróże edukacyjne.
Sprzedaż wycieczek w zdecydowanej większości przeniosła się do sieci. Jest to jeden ze skuteczniejszych sposobów na skrócenie i uproszczenie procesu zakupu wymarzonych wakacji. Dodatkowo pozwala to na znaczne ograniczenie kosztów stałych, takich jak wynajem lokalu czy opłacenie dodatkowych pracowników. Biura podróży, które próbują działać w ten sam sposób jak przed rokiem 2020 mogą sobie nie poradzić w zmieniającym się świecie. Pomimo kryzysu konsumenci nie zapomnieli o korzyściach, jakie płyną z podróżowania, zmieniły się jednak ich potrzeby. Dostosowanie się do nowej rzeczywistości daje biurom podróży dużą szansę na sukces.