Najczęstsze błędy popełniane przez biura podróży

Niestabilne czasy są wyzwaniem dla branży turystycznej i po pandemii wiele firm musiało walczyć o to, by utrzymać się na powierzchni. Jest jednak kilka błędów, które popełniają biura. Ich wyeliminowanie sprawi, że prowadzenie biura podróży stanie się łatwiejsze.

1. Zaniedbywanie pozyskiwania nowych klientów

Jeżeli chcesz, żeby Twoje biuro podróży rozwijało się, musisz postawić na nowych klientów. Wiele biur zatrzymuje sie na etapie tzw. poczty pantoflowej, gdzie nowe twarze pojawiają się z samych rekomendacji. To za mało by zwiększyć ilość sprzedawanych wycieczek, czy zapewnić sobie stabilną pozycję na rynku. Jak najszybciej zaprzyjaźnij się z marketingiem internetowym i skutecznymi kampaniami w mediach społecznościowych. Odpowiednie targetowanie klientów i sprytna reklama na Facebooku czy Instagramie pomoże Ci w rozwoju biura podróży. Bez tego – stoisz w miejscu.

2. Brak segmentacji klientów

Bez dobrze poprowadzonej segmentacji klientów nie będziemy wiedzieli dla kogo tak naprawdę kierujemy naszą ofertę, a przez to działania marketingowe będą znacznie mniej efektywne. Od czego zacząć segmentację klientów? Na początku przede wszystkim musisz ustalić, dla kogo tworzysz swoje wyjazdy. Kim są klienci i w jakim przedziale wiekowym się mieszczą? Jakie są ich zainteresowania, ale przede wszystkim – o jakich wakacjach marzą? Odpuszczenie sobie tego typu analiz może sprawić, że pieniądze przeznaczone na marketing będą tak naprawdę trafiały w błoto.

3. Konkurowanie niską ceną

Konkurowanie ceną to tak naprawdę droga donikąd. Dlaczego? Produkt, który jest obudowany dobrą usługą, nie musi kusić klienta niską ceną. Wartość wyjazdu to nie tylko czas spędzony wakacjach, ale też przyjemny kontakt z klientami, magiczne wspomnienia, sympatyczni piloci czy nowe doświadczenia. Jeżeli oferujesz coś wspaniałego, niska cena przestaje być dominującym elementem decyzji klienta. Kolejną kwestią jest niekorzystny wizerunek Twojego biura, a konkretnie skojarzenie “tanie = byle jakie”. Klienci coraz częściej decydują się nie na najtańszy zakup, ale na ten o dobrym stosunku jakości do ceny. Zamiast obniżać cenę wyjazdu, możesz zdecydować się na inne kroki, na przykład akcje promocyjne, konkursy, czy dzień otwarty. To pozwoli zainteresowanym poznać jakość Twoich usług.

Jeżeli chcesz przeczytać, jakie jeszcze błędy popełniają biura podróży, zapraszamy do pobrania darmowego ebooka o 13 błędach popełnianych przez biura podróży 🙂

tel: (+48) 572 195 794

email: biuro@skaleo.pl

ul. Rybałtów 12 /40
02-886 Warszawa

NIP: 9512501715