Jak wykorzystać lejek marketingowy w biurze podróży?

Lejek marketingowy to nic innego jak zobrazowanie ścieżki, jaką przechodzi klient na każdym etapie współpracy z Twoją firmą. Działa od momentu, w którym jeszcze nie słyszał o Twoim biurze podróży, do momentu, w którym zapisze się na wyjazd u Ciebie. Na każdym etapie lejka możesz podjąć odpowiednie działania marketingowe po to, żeby pozyskać jak najwięcej lojalnych klientów.

Czym właściwie jest lejek marketingowy?

Idea lejku marketingowego jest łatwa do zobrazowania – wystarczy wyobrazić sobie szeroką część lejka, która symbolizuje klientów z Twojej grupy docelowej. Jest to duża grupa ludzi, do których Twoja reklama dotarła za pomocą mediów społecznościowych lub usłyszeli o firmie z innych źródeł. Nie musi to być powiązane z płatną reklamą – na tym etapie Twoją stronę odwiedzają osoby z polecenia, czy te, które znalazły Twoją firmę w wyszukiwarce Google. Od momentu wejścia na stronę lejek zaczyna się zwężać. W jaki sposób? Poprzez poproszenie o zostawienie przez osobę wizytującą kontaktu mailowego lub telefonicznego w zamian za tzw. lead magnet, czyli wartościową treść (e-book, film szkoleniowy itp.), która zbuduje zaufanie do Twojej firmy. Do tych osób możesz także dotrzeć poprzez zautomatyzowane wysyłanie wartościowych treści drogą mailową.

Ostatnia, najwęższa część lejka to te osoby, które po zapoznaniu się z wysyłanymi materiałami zdecydują się zapisać na jeden z wyjazdów. Jest to sam dół lejka marketingowego. W większości biur podróży tego typu sekwencja może spowodować lawinowy wzrost liczby klientów. Lejek może być również dużo bardziej obszerny. Wyobraźmy sobie, że z reguły organizujesz treningi triathlonowe w Polsce za niewielkie pieniądze. Pewnego razu wpadasz na pomysł, żeby taki sam format wyjazdów zacząć organizować za granicą. Prawdopodobnie najłatwiej będzie Ci zdobyć klientów wśród tych, którzy już Ci zaufali płacąc za szkolenia w Polsce.

Jak biuro podróży może wykorzystać lejek marketingowy?

Co może Ci dać lejek marketingowy? Przede wszystkim pozwoli na zebranie bazy klientów, którzy potencjalnie mogliby być zainteresowani Twoimi wyjazdami. Zdobywanie kontaktów to pierwszy krok do skutecznej sprzedaży. Jest to też doskonałe narzędzie do reklamy, rozpowszechnienie Twojego biura i zdobycia lojalnych, powracających stale klientów. Najmniej oczywistą korzyścią jest zautomatyzowanie sporej części marketingu w Twoim biurze podróży. Kontakty pozyskujesz non stop, przez 365 dni w roku i 24h na dobę. Sekwencje mailowe do pozyskanych kontaktów ustawiasz raz i cieszysz się ich automatyczną obsługą.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Pamiętaj, że zanim klient zdecyduje się na zakup produktu (w tym przypadku wycieczki, organizowanej przez Twoje biuro podróży) przejdzie przez kilka etapów. Musisz zdobyć jego uwagę i utrzymać zainteresowanie, poznać jego potrzeby i zaoferować konkretne działanie. Dokładniej wyjaśnia to marketingowy model AIDA. Jedną z czynności, na jaką możesz się zdecydować by podkręcić lejek marketingowy jest decyzja o automatyzacji Twojego biura podróży. Możesz też przyjrzeć się etapom budowania lejka na poniższej grafice: (źródło: getresponse.pl)

tel: (+48) 572 195 794

email: biuro@skaleo.pl

ul. Rybałtów 12 /40
02-886 Warszawa

NIP: 9512501715