Na przekór pandemii branża turystyczna wciąż się rozwija, a turyści mimo obostrzeń chętnie decydują się na wyjazdy lokalne i zagraniczne. Dlatego też ciągle pojawiają się nowe oferty rozwiązań ułatwiających pracę organizatorom turystyki. Dzięki systemom usprawniającym działanie biur zwiększa się efektywność obsługi klienta. Przekłada się to na łatwiejszy kontakt, sprawniejsze procesy rezerwacji oraz skuteczniejsze działania marketingowe. Poniżej prezentujemy zestawienie czterech rodzajów systemów ułatwiających pracę w biurze podróży.
Aplikacje służące do tworzenia mailingu to rozwiązanie doskonale usprawniające kontakt z klientem biura podróży. System do e-mail marketingu, taki jak Freshmail, MailChimp czy GetResponse, pozwala na łatwe i skuteczne prowadzenie kampanii marketingowych. Niewielu użytkowników wykorzystuje je jednak ponad standardową wysyłkę newslettera, a szkoda! Przecież takie aplikacje dysponują automatycznymi sekwencjami e-mail w zależności od zachowania klienta podczas otwierania wiadomości. Narzędzia te pozwalają też na łatwe targetowanie klientów (np. pod kątem płci lub wieku), a także prowadzenie dokładnych statystyk takich jak współczynnik wyświetleń czy interakcji.
System do wysyłki SMS to świetne narzędzie do organizacji konkretnego wyjazdu. Usprawnia pracę zarówno organizatora, jak i pilota dzięki szybkim wiadomościom wysyłanym do wybranej grupy osób. Zautomatyzowany kontakt z uczestnikiem wyjazdu pozwala na sprawną organizację i wygodne wysyłanie ważniejszych powiadomień. Wysyłkę można również zaplanować w czasie. Zalety systemu SMS to przede wszystkim gwarancja odczytania wiadomości przez klienta. Jest to także doskonała baza kontaktów, spełniająca wszystkie wymogi bezpieczeństwa i ochrony danych. Przykłady takich systemów to Smsapi, Serwersms czy Easycall.