Automatyzacja w biurze podróży: 5 etapów​

Automatyzacja Twojego biura podróży to ważny krok, który pozwoli na oszczędność czasu i pieniędzy. Dlaczego warto się na to zdecydować? Przede wszystkim automatyzacja oznacza koniec żmudnego zajmowania się papierologią i pilnowania przelewów. Klienci nie będą zasypywać Cię telefonami o każdej porze dnia i nocy, a w rezultacie odzyskasz czas i możliwości, żeby skupić się na rozwoju swojej firmy. Ile biur podróży, tyle pomysłów na zoptymalizowanie zapisów na wyjazdy. Przed odkryciem Skaleo większość organizatorów znajduje się na jednym z poniższych etapów automatyzacji.

1. E-mail i telefon

Hurra, zakładamy biuro podróży! Dumnie prezentujemy na swojej stronie internetowej adres e-mail oraz numer telefonu. Automatyzacja przydaje się już na tym etapie. Część organizatorów decyduje się np. na automatyczne odpowiedzi e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zapytania o wyjazd.

2. Podstawowy formularz na stronie

Nasze biuro się rozrasta, stąd maili i telefonów jest coraz więcej. Żeby się w tym wszystkim nie pogubić, instalujemy na swojej stronie internetowej podstawowy formularz kontaktowy. W konsekwencji będą z niego w sposób chaotyczny “spływały” kolejne zapytania o wyjazdy na naszą skrzynkę e-mail. Zainstalowanie takiego formularza jest proste i nie wymaga czarnego pasa w informatyce – wystarczy zainstalować jedną z setek darmowych wtyczek WordPressa.

3. Automatyzacja formularzy, zbierających istotne informacje

Zapytań o wyjazdy mamy coraz więcej, a w związku z tym przydałaby się większa personalizacja. Zaczynamy więc zbierać informacje o tym, czego potencjalny klient szuka i jakie ma oczekiwania. W konsekwencji rozbudowujemy istniejący formularz na stronie o pola, które będzie musiał wypełnić przed wysłaniem zapytania.



4. Formularze Google

Gdy kolejne zapytania zapełniają nam skrzynkę mailową, całymi dniami siedzimy przy komputerze kopiując dane nowych klientów i umieszczając je np. w plikach excel. Tutaj z pomocą mogą przyjść formularze Google, ponieważ w podstawowej wersji są darmowe i proste w obsłudze. Pozwalają na automatyczne przesłanie danych klienta do odpowiednich tabel w Twoich arkuszach, co jeszcze bardziej ułatwi zbieranie danych potrzebnych do organizacji wyjazdu, numerów telefonów czy adresów e-mail.

Niemal każde biuro podróży, które zgłasza się do Skaleo, korzysta z jednego z 4 opisanych powyżej sposobów na (choćby częściowe) zautomatyzowanie zapisów. Jednak samo zautomatyzowanie chęci zarezerwowania wyjazdu przez potencjalnego klienta to zaledwie początek manualnej pracy. Czym jeszcze musimy się zająć? Między innymi wysłaniem umowy do klienta z prośbą o podpisanie, a także jej zeskanowaniem i odesłaniem drogą mailową. Dodatkowo sprawdzeniem wpłaty zaliczki i potwierdzeniem jej wpłynięcia przez organizatora. Nie zapominajmy o konieczności rozliczenia składek na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny do 21. dnia każdego miesiąca. Bez wątpienia istnieją ciekawsze sposoby na spędzenie czasu niż ręczne liczenie nazwisk i odpowiadających im składek 🙂

5. Finalny etap automatyzacji - system Skaleo​

Reasumując: zapisy, płatności, przelewy, umowy, składki TFG, a nawet sprzedaż ubezpieczeń – ku wielkiej uciesze klientów i przedsiębiorców, to wszystko dzieje się w sposób maksymalnie zoptymalizowany. Automatyzacja pozwala organizatorom skoncentrować się na tym, na czym znają się najlepiej: na organizacji i sprzedaży wyjazdów. O tym, dla kogo dedykowany jest system możesz przeczytać tutaj.

tel: (+48) 572 195 794

email: biuro@skaleo.pl

ul. Rybałtów 12 /40
02-886 Warszawa

NIP: 9512501715