Kryzys w turystyce – jak go pokonać?

Czasy hossy już się skończyły. Koronawirus szalejący na początku roku 2020 na całym świecie spowodował istne trzęsienie ziemi wśród biur podróży. Jak sobie poradzić w tych niepewnych czasach?

1. Ogranicz koszty stałe.

Wystawne biuro sprzedaży, kilku pracowników biurowych – to wszystko kosztuje nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. W dobie kryzysu możesz być zmuszony do radykalnych cięć kosztów. Może czas przenieść większość biznesu do internetu i oszczędzić na wynajmie biur? Może warto zastanowić się jak zostawić jednego, najlepszego pracownika a pracę reszty zautomatyzować?

2. Pomyśl nad zmianą profilu działalności.

Organizowałeś do tej pory wyłącznie wyjazdy rowerowe do Włoch? Może społeczność Twoich klientów zaakceptuje zmiany i chętnie skorzysta ze szkoleń rowerowych w polskich górach?

3. Dziel się wiedzą.

„Content marketing” pomoże Ci wyróżnić się wśród konkurencji. Pomyśl tylko co będzie gdy to Ty jako jeden z niewielu utrzymasz się na powierzchni i klienci, po uspokojeniu sytuacji na świecie, to właśnie Ciebie wybiorą jako eksperta w Twojej turystycznej niszy. Wykorzystaj kilka najbliższych miesięcy na artykuły na bloga, filmy szkoleniowe na youtube itd..

4. Wdróż Skaleo.

Dzięki temu będziesz gotowy na potężne wzrosty od razu po zmianie tendencji rynkowych. Podczas gdy Twoja konkurencja będzie tracić czas na ręczne obsługiwanie klientów, Ty będziesz miał już wszystko zautomatyzowane i całą energię przeznaczysz na dopinanie wyjazdów na ostatni guzik i na umiejętną promocję (którą już w większość będziesz miał z głowy dzięki wiedzy z punktu powyżej) i na sprzedaż.

Kryzys w turystyce – jak go pokonać?
Przewiń do góry